Nowe formularze do "małych grantów"
10 maja 2016 r. weszło w życie rozporządzenie wprowadzające istotne zmiany do dotychczasowego sposobu przygotowywania ofert w trybie przewidzianym w art. 19a ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, czyli na tzw. „małe granty”.
Oferty realizacji projektów w trybie tzw. małych grantów składane są z inicjatywy organizacji – a nie w odpowiedzi na ogłoszony przez samorząd konkurs. Ponadto realizacja zadania w trybie uproszczonym może trwać maksymalnie 90 dni, a wysokość dotacji na takie zadanie nie może przekroczyć 10 tys. zł. Jedna organizacja nie może otrzymać więcej niż 20 tys. zł na wszystkie zadania w trybie uproszczonym w danym roku kalendarzowym.
Ocena takich ofert przebiega zwykle bardzo szybko. W ciągu 7 dniu od wpłynięcia do urzędu oferty są zamieszczane na 7 dni w Biuletynie Informacji Publicznej. Organ administracji publicznej samodzielnie określa celowość realizacji zadania oraz rozpatruje uwagi, które każdy może zgłosić do oferty i zleca realizację zadania bez przeprowadzania konkursu.
Do pobrania nowy formularz oferty i sprawozdania w edytowalnym formacie doc.
Więcej na ten temat na ngo.pl