News
Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze
11.10.2022
Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze
na podstawie art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 530)
Burmistrz Miasta i Gminy Suchedniów ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze
Referent ds. ochrony środowiska w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami, Infrastruktury i Ochrony Środowiska
Urzędu Miasta i Gminy w Suchedniowie
- Nazwa i adres jednostki: Urząd Miasta i Gminy w Suchedniowie ul. Fabryczna 5
tel. 41 25 43 186; 41 25 43 250 - Wymagania niezbędne kandydatów:
Spełnianie wymagań określonych w art. 6 ust. 1 pkt. 1 i 2 oraz ust. 3 pkt. 2 ustawy
z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 530) tj.:
- posiadanie obywatelstwa polskiego lub kraju Unii Europejskiej, bądź innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej,
- osoba nie posiadająca obywatelstwa polskiego musi posiadać znajomość języka polskiego potwierdzoną dokumentem określonym w przepisach o służbie cywilnej,
- posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- wykształcenie wyższe I lub II stopnia w rozumieniu przepisów ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym,
- niekaralność prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane
z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, - nieposzlakowana opinia,
- znajomość aktualnie obowiązujących przepisów podstawowych na danym stanowisku pracy w tym:
- KPA,
- ustawy - Prawo wodne,
- ustawy - prawo ochrony środowiska,
- ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
- ustawy - Prawo zamówień publicznych,
- ustaw: o ochronie danych osobowych, o ochronie informacji niejawnych, o dostępie do informacji publicznej,
- ustawy o pracownikach samorządowych,
- ustawy o samorządzie gminnym,
- oraz aktów wykonawczych do nich.
- umiejętność obsługi programów komputerowych – pakiet Microsoft Office – Word, Excel,
- posiadanie stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na zajmowanym stanowisku.
- Wymagania dodatkowe (pozwalające na optymalne wykonywanie zadań na stanowisku):
- wykształcenie wyższe o kierunku ochrona środowiska lub inżynieria środowiska bądź pokrewne,
- wiedza na temat zadań i funkcjonowania Urzędu Miasta i Gminy w Suchedniowie,
- inne uprawnienia, dodatkowe świadectwa lub certyfikaty, kursy, szkolenia z zakresu wynikającego z zajmowanego stanowiska,
- umiejętność skutecznej komunikacji oraz pracy w zespole,
- umiejętność samodzielnego rozwiązywania problemów, kreatywność,
- zdolności analityczne oraz umiejętność interpretacji i stosowania przepisów w praktyce,
- sumienność, odpowiedzialność, terminowość, dokładność, rzetelność,
- kreatywność i komunikatywność, w tym umiejętność formułowania wypowiedzi pisemnych w sposób gwarantujący zrozumienie; zorientowanie na rezultaty pracy,
- umiejętność sprawnego planowania i organizowania pracy własnej,
- życzliwość i kultura w kontaktach interpersonalnych.
- Zakres obowiązków na zajmowanym stanowisku:
- prowadzenie spraw związanych z wyznaczaniem w drodze decyzji części nieruchomości przyległej do wód objętych powszechnym korzystaniem, celem zapewnienia dostępu do wody w sposób umożliwiający to korzystanie oraz ustalanie z tego tytułu odszkodowania,
- wydawanie decyzji nakazującej właścicielowi gruntu, który spowodował zmiany stanu wody na gruncie powodujące szkodliwy wpływ na grunty sąsiednie, przywrócenie stanu poprzedniego lub wykonanie urządzeń zabezpieczających ewentualne powstałe szkody,
- zatwierdzanie w drodze decyzji postanowień pisemnej ugody zawartej między właścicielami gruntów w sprawie ustalenia zmiany stanu wody na gruntach, nie wpływających szkodliwie na inne nieruchomości lub gospodarkę wodną,
- współpraca z Kołem Polskiego Związku Wędkarskiego działającym na terenie Gminy
w zakresie użytkowania zbiorników wodnych i utrzymywania urządzeń, - sporządzanie gminnego programu ochrony środowiska, jego aktualizacja; realizowanie zadań z zakresu racjonalnego gospodarowania odpadami komunalnymi wynikających z programu,
- sporządzania raportów z wykonania programu ochrony środowiska,
- prowadzenie w formie elektronicznej publicznie dostępnego wykazu danych o dokumentach zawierających informację o środowisku i jego ochronie,
- wydawanie decyzji w sprawach przewidzianych w ustawie - Prawo ochrony środowiska,
- występowanie w charakterze oskarżyciela publicznego w sprawach o wykroczenia przeciwko przepisom o ochronie środowiska,
- występowanie do Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska o podjęcie odpowiednich działań, jeżeli kontrolowany podmiot narusza przepisy o ochronie środowiska,
- wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięć oraz inne zadania określone ustawą o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko,
- prowadzenie zadań związanych z popularyzacją edukacji ekologicznej mieszkańców gminy, organizacja konkursów, edukacja ekologiczna społeczeństwa Gminy,
- przyjmowanie zgłoszeń instalacji, z których emisja nie wymaga pozwolenia, a których eksploatacja wymaga zgłoszenia,
- inicjowanie działań zmierzających do tworzenia parków, w tym właściwa eksploatacja istniejącego parku,
- organizacja konkursów, edukacja ekologiczna społeczeństwa Gminy,
- przygotowanie, analiza oraz monitorowanie programów typu Plan Gospodarki Niskoemisyjnej, Program Ochrony Powietrza itp.,
- prowadzenie spraw z zakresu łowiectwa,
- przygotowywanie i przekazywanie dokumentacji do archiwizacji,
- opracowywanie okresowych ocen, analiz, informacji, sprawozdań w sprawach związanych z zakresem stanowiska pracy dla potrzeb Gminy i instytucji zewnętrznych,
- bieżąca obsługa klientów
- Warunki pracy:
- wymiar czasu pracy: pełny etat – 8 godzin na dobę i 40 godzin w tygodniu,
- miejsce pracy: Urząd Miasta i Gminy w Suchedniowie ul. Fabryczna 5; budynek III kondygnacyjny, dostosowany dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.
Stanowisko pracy zlokalizowane na II piętrze (winda),
- praca biurowa wymagająca wyjazdów w teren,
- praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie, obsługa urządzeń technicznych
i narzędzi informatycznych, - zastrzega się wolę zatrudnienia wybranego kandydata na czas określony
nie dłuższy niż 6 miesięcy z możliwością rozwiązania stosunku pracy na podstawie
art.36 KP (zakłada się przedłużenie umowy na czas określony lub nieokreślony
w przypadku prawidłowej realizacji zadań na stanowisku); w przypadku gdy osoba wyłoniona w naborze podejmuje po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym
w jednostkach samorządowych, zostanie skierowana do odbycia służby przygotowawczej kończącej się egzaminem. Zwolnienie z odbycia służby przygotowawczej nie zwalnia z obowiązku zdania egzaminu, - praca na stanowisku nie jest narażona na występowanie uciążliwych
i szkodliwych warunków pracy. - Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny,
- CV – z uwzględnieniem dokładnego przebiegu pracy zawodowej,
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
- kopia dokumentów potwierdzających wykształcenie,
- inne dodatkowe dokumenty potwierdzające posiadane kwalifikacje umiejętności (kursy, szkolenia),
- dokumenty poświadczające zatrudnienie, kopie świadectw pracy (potwierdzone
za zgodność z oryginałem lub zaświadczenie z zakładu pracy w przypadku pozostawania w zatrudnieniu), - oświadczenie kandydata o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane
z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe oraz że nie toczy
się przeciwko niemu żadne postępowanie karne, - oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych
oraz korzystania z pełni praw publicznych, - oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z RODO,
- oświadczenie kandydata o zapoznaniu się z treścią klauzuli informacyjnej z zakresu przetwarzania danych osobowych i poinformowaniu o możliwości wycofania udzielonej zgody (załącznik zgodny z formularzem zamieszczonym pod adresem www.suchedniow.bip.doc.pl ).
UWAGA: Wszelkie kserokopie muszą być potwierdzone „za zgodność z oryginałem” datą i czytelnym podpisem kandydata, natomiast wszystkie dokumenty oryginalne muszą być opatrzone datą i podpisem kandydata.
Inne informacje
- Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miasta i Gminy,
w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych w miesiącu wrześniu 2022 r. jest niższy niż 6% (t. j. Dz. U. z 2021 r. poz. 573 ze zm). - Wybrany kandydat przed zawarciem umowy o pracę zobowiązany jest przedłożyć:
- oryginały świadectw pracy i innych dokumentów potwierdzających zatrudnienie i staż,
- oryginał świadectwa lub dyplomu potwierdzające wykształcenie,
- podpisanie umowy zostanie poprzedzone badaniami lekarskimi w zakresie medycyny pracy.
- Przewidywany termin zakończenia postępowania konkursowego do 26 października 2022r.
- Pracodawca zastrzega sobie prawo do unieważnienia naboru bez podawania przyczyny.
- Osoby które nie spełniły wymagań niezbędnych i nie zostały zakwalifikowane do dalszego etapu naboru lub były nieobecne proszone są o odbiór swoich dokumentów aplikacyjnych (osobiście) w terminie 30 dni od daty ogłoszenia wyników o naborze. Po upływie tego terminu dokumenty zostaną zniszczone.
Nie złożenie w/w dokumentów będzie skutkowało nie zawarciem umowy o pracę.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać: osobiście w siedzibie urzędu
lub za pośrednictwem poczty (decyduje data stempla pocztowego) na adres urzędu:
Urząd Miasta i Gminy
26-130 Suchedniów ul. Fabryczna 5
z dopiskiem:
„Dotyczy naboru na stanowisko Referent ds. ochrony środowiska
w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami, Infrastruktury i Ochrony Środowiska”
w terminie do dnia 21.10.2022r. do godz. 15:30
Aplikacje, które wpłyną do Urzędu Miasta i Gminy w Suchedniowie po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Dokumenty aplikacyjne winny być opatrzone klauzulą:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w mojej ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE” oraz własnoręcznie podpisane.
Naboru dokona komisja powołana przez Burmistrza Miasta i Gminy Suchedniów.
O terminie i miejscu przeprowadzenia naboru kandydaci zostaną powiadomieni indywidualnie.
Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.suchedniow.bip.doc.pl) oraz na tablicy informacyjnej w Urzędzie Miasta i Gminy Suchedniów, ul. Fabryczna 5.
Informacje związane z naborem udzielane będą w dniach i godzinach pracy urzędu
pod nr telefonu: 41/2543186; 41/2543250 wew. 32.
Suchedniów, dnia 11 października 2022 r.